26/08/2017

Erythrée: la documentation la plus récente par la CIA 27 juillet 2017

After independence from Italian colonial control in 1941 and 10 years of British administrative control, the UN established Eritrea as an autonomous region within the Ethiopian federation in 1952. Ethiopia's full annexation of Eritrea as a province 10 years later sparked a violent 30-year struggle for independence that ended in 1991 with Eritrean rebels defeating government forces.

Eritreans overwhelmingly approved independence in a 1993 referendum. ISAIAS Afworki has been Eritrea's only president since independence; his rule, particularly since 2001, has been highly autocratic and repressive. His government has created a highly militarized society by pursuing an unpopular program of mandatory conscription into national service, sometimes of indefinite length. A two-and-a-half-year border war with Ethiopia that erupted in 1998 ended under UN auspices in December 2000. A UN peacekeeping operation was established that monitored a 25 km-wide Temporary Security Zone.

The Eritrea-Ethiopia Boundary Commission (EEBC) created in April 2003 was tasked "to delimit and demarcate the colonial treaty border based on pertinent colonial treaties (1900, 1902, and 1908) and applicable international law." The EEBC on 30 November 2007 remotely demarcated the border, assigning the town of Badme to Eritrea, despite Ethiopia's maintaining forces there from the time of the 1998-2000 war. Eritrea insisted that the UN terminate its peacekeeping mission on 31 July 2008.

Eritrea has accepted the EEBC's "virtual demarcation" decision and repeatedly called on Ethiopia to remove its troops. Ethiopia has not accepted the demarcation decision, and neither party has entered into meaningful dialogue to resolve the impasse. Eritrea is subject to several UN Security Council Resolutions (initially in 2009 and renewed annually) imposing an arms embargo and a travel ban and assets freeze on certain individuals, in view of evidence that it has supported armed opposition groups in the region. Read more of this post (CIA fact book).

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Ce blog est ouvert à la contradiction par la voie de commentaires. Je tiens ce blog depuis fin 2005; je n'ai aucune ambition ni politique ni de notoriété. C'est mon travail de retraité pour la collectivité. Tout lecteur peut commenter sous email google valide. Tout peut être écrit mais dans le respect de la liberté de penser de chacun et la courtoisie.
- Je modère tous les commentaires pour éviter le spam et d'autres entrées malheureuses possibles.
- Cela peut prendre un certain temps avant que votre commentaire n'apparaisse, surtout si je suis en déplacement.
- Je n'autorise pas les attaques personnelles. Je considère cependant que ces attaques sont différentes des attaques contre des idées soutenues par des personnes. Si vous souhaitez attaquer des idées, c'est bien, mais vous devez alors fournir des arguments et vous engager dans la discussion.
- Je n'autorise pas les commentaires susceptibles d'être diffamatoires (au mieux que je puisse juger car je ne suis pas juriste) ou qui utilisent un langage excessif qui n'est pas nécessaire pour l'argumentation présentée.
- Veuillez ne pas publier de liens vers des publicités - le commentaire sera simplement supprimé.
- Je suis pour la liberté d'expression, mais il faut être pertinent. La pertinence est mesurée par la façon dont le commentaire s'apparente au sujet du billet auquel le commentaire s'adresse. Si vous voulez juste parler de quelque chose, créez votre propre blog. Mais puisqu'il s'agit de mon blog, je vous invite à partager mon point de vue ou à rebondir sur les points de vue enregistrés par d'autres commentaires. Pour ou contre c'est bien.
- Je considère aussi que la liberté d'expression porte la responsabilité d'être le propriétaire de cette parole.

J'ai noté que ceux qui tombent dans les attaques personnelles (que je supprime) le font de manière anonyme... Ensuite, ils ont l'audace de suggérer que j'exerce la censure.